Monday 6 August 2012

Aku Menangis

Aku Menangis wahai Tuhan
Kerna ku belum redha dengan takdir-Mu
Aku menangis wahai Tuhan
Kerna ku belum dapat bergembira dengan kegembiraan orang lain
Aku menangis wahai Tuhan
Kerna ku belum dapat mengutamakan akhirat
Demikian tidak sucinya hatiku
Lalu aku menangis selalu
Kerna sakitnya hatiku 
Kerna terasa beratnya bebanku ini
Mengapa Kau menguji begini Tuhan?
Apakah maksud-Mu itu?
Apakah sebagai pengampunan dosa?
Peningkatan darjat atau kutukan penghinaan?
Tuhan Kau adalah Tuhan Yang Maha Rahim
Cukup baik dan paling baik 
Masakan Kau bermaksud jahat padaku
Sedangkan Kau tahu betapa rindunya aku
Jadi manusia yang baik selamat dunia dan akhirat
Aku menangis wahai Tuhan
Kerna ku hanya mahukan cinta dan rindu pada-Mu
Aku menangis wahai Tuhan
Memohon hati yang sejahtera
Bersama rasa redha dan sabar hingga ku mampu tenang tika di uji
Ketika air mataku mengalir
Di waktu ku sujud pada-Mu
Untuk menagih keampunan-Mu
Dan pinta di isi hatiku dengan iman dan taqwa
Tuhan sungguh ku yakini dengan KepemurahanMu
Kerna sudah sering Kau menolongku dikala ku di uji
Moga kali ini ku kan dapat menjadi hamba-Mu
Yang redha dengan Tuhannya dapat bergembira dengan orang lain
Aku menangis wahai Tuhan
Bukan ku tangiskan lagi dunia yang menipu ini...

No comments:

Post a Comment